Responsibilities:
- 카테고리 마케팅팀의 효과적인 캠페인 기획 및 운영 지원 (데이터 분석, 자료 제작 등)
- 내/외부 및 글로벌 오피스들과의 협력을 통한 카테고리 마케팅팀의 캠페인, 스폰서십, 챌린지, 파트너십 등의 데일리 업무 지원
- 업계 동향 리서치 및 모니터링을 통한 최신 트랜드 분석
- Support marketing team to plan and operate effective marketing campaigns (data analysis, material production, etc.)
- Communicate with internal/external stakeholders and global offices to support category marketing team's daily operations of marketing campaigns, sponsorships, hashtag challenges and partner management.
- Research industry trends and monitor latest trends for analaysation.
Qualifications:
- 현재 학사 이상 재학생 혹은 졸업생
- 엔터테인먼트를 포함한 다양한 문화 전반 카테고리에 대한 관심이 많고 트렌드에 민감하신 분
- 문제 해결을 위해 열정적이고 적극적이신 분
- 책임감 있는 업무태도와 논리적이고 분석적인 사고를 가지신 분
- 마케팅 관련 분야 전공자, OA, 포토샵, 동영상 편집 가능하신 분 선호
- 틱톡 및 숏폼 비디오 플랫폼에 대한 높은 이해도 및 IT 업계 경험자 우대
- 영어 업무 및 6개월 이상 주 5일 근무 가능 하신 분
- Currently enrolled or graduated from a Bachelor‘s or Master's program
- Interested in various cultural categories, including Korean entertainment industry, and keen on latest trends
- Passionate and active in solving problems or seeking answers
- Responsible mindset with logical and analytical thinking
- Degree related to marketing, proficient in OA, Photoshop, and video editing preferred
- Good knowledge and understanding of TikTok and short form video platforms or experience in IT industry is a plus
- Fluent in Korean and English, and able to work for at least 6 months, 5 days a week
Seniority level
Internship
Employment type
Internship
Job function
Analyst, Marketing, and General Business
Industries
Internet, Entertainment, and Information Technology and Services